Historie

In februari 1975 namen de heren T. Dijksman en B. Albers het initiatief tot het houden van een enquête in het plaatselijke blad de Mozaïek. De belangstelling voor de tennissport bleek groot, waarna op 27 november 1975 de vereniging L.T.C. ’t Harde werd opgericht.
Bij gebrek aan banen werd de vereniging in stand gehouden door puzzelritten, bingo’s en een dagje tennissen op de banen van de Tonnetkazerne te organiseren.

Na vele gesprekken met B. en W., Stichting De Hokseberg en Sportcommissie kwam er een mogelijkheid op het terrein van het zwembad een drietal banen te doen aanleggen.
In mei 1978 opende burgemeester Westerhuis het tennispark.

De mening dat een park met drie banen met een capaciteit van 270 leden voldoende was voor ’t Harde, bleek echter niet juist. Er moest zelfs een wachtlijst worden ingesteld.
Er volgde weer een tijd van veel onderhandelen met B. en W. en Stichting De Hokseberg.
Het resultaat was ruimte voor twee banen op een gedeelte van het zwembadterrein.
Op 22 mei 1981 werden deze twee banen feestelijk geopend door wethouder Huisman.

Vandaag de dag beschikt de vereniging over vijf banen met verlichting, waarvan twee gravelbanen en drie zogenaamde “Smash court” banen waarop het hele jaar door getennist kan worden.
Een mooi tennispark waar iedereen zijn of haar vrije tijd nuttig en plezierig kan besteden met daarbij een fraai paviljoen.